Säg bara en sak.

Jag älskar att cykla. Att susa förbi människorna, spårvagnarna, reklamskyltarna. Ibland stannar jag upp, eller åtminstone fastnar i tanken. Ett knivskarpt budskap bryter mönstret. Spot on. Man reagerar, utmanas i tanken och förstår vad det handlar om. Sympatin har väckts och man tänker: precis så känner jag.

Boom! Rätt in i kiosken.

Börja i rätt ände

Kunden måste begripa vad varumärket vill, snabbare än kvickt. Om det inte är supertydligt vad varumärket vill och varför så susar kunden förbi. Låter det självklart? Kanske. Men faktum är att det är just här som så många företag misslyckas. Man misslyckas helt enkelt med att etablera vem man är och vad man gör. Varumärket och kommunikationen får svårt att dra åt samma håll. Det saknas en tydlig och relevant positionering som ger kommunikationen full effekt.

Företag som lyckas gör på samma sätt

Företag som lyckas med kommunikationen jobbar i princip alltid på samma sätt. Företag som misslyckas gör det däremot på helt olika sätt, eftersom de gemensamt saknar en tydlig riktning. Tre saker krävs för att vinna kunderna: 1. Den mest relevanta positioneringen 2. Den mest kommunikativa idén 3. De vassaste budskapen.

Nå dit och ni kan välta en hel radda med kiosker.

Recent Posts

Stay Up-To-Date with New Posts

Search By Tags