Woof woof!

Eller hej hej som vi brukar säga. Jag heter Philip men kallar mig för Copydog, fråga mig inte varför. Jag älskar inte hundar. Kanske för att vi aldrig haft nån eller för att de skäller på mig? Men jag gillar namnet och jag gillar att sätta näsan i vädret! Vad händer runt hörnet? Vart är kunderna på väg? Hur hittar de fram till er och vad händer på vägen?

Hej hej!

Vill du prata om hela tjottaflängen?

Jag vet vad jag är bra på - och vad andra kan bättre. Vi kan prata om minsta lilla grej eller hela grejen med ert kommunikationsarbete. Jag hjälper er att komma framåt - genom min hjälp eller andras. Med 70+ hundår inom kommunikation har jag hunnit nosa runt en del. På byråer, marknadsavdelningar och som egen. Alltid med en trevlig ton (efter morgonkaffet). Vi hörs!

Varumärkesutveckling

Vi går till botten med vilka ni är, vad ni står för och vad som egentligen går hem hos kunderna? Hur behöver ert varumärke utvecklas för att hänga med i deras nya verklighet? Förstår vi vad kunderna gör, var de är och vad de vill framåt?

 

Med en tydlig bild av var ni står och vart kunderna är på väg kan vi jobba mer målinriktat med er varumärkes-utveckling. Genom workshops, kundintervjuer, analys och det som krävs - hittar vi er väg framåt till en grym varumärkesupplevelse.

 

Copywriting

Den som kunden tänker på först vinner. Det är dit ni vill komma. Så vad ni än säger kan ni inte säga som alla andra. Vi behöver hitta er väg framåt för att sticka ut. Vi behöver sätta tonen för vilka ni är, hitta orden som träffar rätt och budskapen som går hela vägen in.

 

Vi ser till att all kommunikation jobbar åt samma håll och tänker långsiktigt med positioneringen av varumärket.

Vi sätter rätt tonläge på rätt plats genom kundresan och jobbar med UX-writing och microcopy på webben för att skapa rätt helhetskänsla.

 

Digital kommunikation

Hur ser helheten ut om vi tittar på all er digitala kommunikation? Vad har varje kanal för uppgift? Tänker ni ekosystem eller spretar allt åt olika håll? Vi kan titta närmare på er digital strategi och se till att ni fokuserar på rätt sak.

 

Digital kommunikation kräver ett helhetstänk där varje bit är en del av pusslet. Tillsammans bygger kommunikationen trots allt bara ett enda varumärke. Så låt oss göra det till nåt grymt!